Joga twarzy – ćwiczenia i efekty

młoda uśmiechająca się kobieta

Joga twarzy – ćwiczenia i efekty

O jodze z pewnością słyszałyście. Wiele z Was ją praktykuje. Czy jednak wiecie, że joga może dotyczyć także ćwiczeń mięśni twarzy? Ich wzmocnienie i pobudzenie mikrokrążenia krwi wpływa bezpośrednio na wygląd samej twarzy, jak i kondycję skóry. Sprawdźcie jak w naturalny sposób utrzymać młody wygląd twarzy!

Czym jest joga twarzy?

Wschodnie spojrzenie na zdrowie, łączące kondycję ciała i ducha, jest fundamentem działania jogi twarzy. To sposób na ujędrnienie mięśni twarzy, mający wpływ na opóźnienie powstawania zmarszczek mimicznych. Dzięki regularnym ćwiczeniom joga twarzy wzmacnia mięśnie, ale także usprawnia mikrokrążenie, co poprawia odżywienie skóry, jej kondycję i wygląd. Efekty działania jogi twarzy widoczne są już po kilku tygodniach jej stosowania. Same ćwiczenia nie są męczące, ani czasochłonne. Zajmują nie więcej niż 15 minut dziennie. Działają nie tylko upiększająco, ale także relaksująco i uspokajająco. Połączona z aromaterapeutyczną mocą kosmetyków z ekipy FaceBoom joga twarzy przyniesie spektakularne efekty.

Jogą w zmarszczki? Tak!

Najskuteczniejszym sposobem na utrzymanie młodego wyglądu twarzy jest profilaktyka. Zapobieganie powstawaniu zmarszczek jest znacznie łatwiejsze niż pozbycie się tych, które są już widoczne. Joga twarzy jest naturalnym sposobem na piękny, młody wygląd przez długi czas. Jeśli jednak na twarzy pojawiły się już zmarszczki, nic straconego – joga twarzy wpływa na ich spłycenie, a więc jednocześnie zmniejszenie ich widoczności. Bez względu na to, czy już macie zmarszczki, czy chcecie zapobiegać ich powstawaniu, joga twarzy jest dla Was!

Joga jak naturalny skalpel

Joga wpływa na mięśnie twarzy analogicznie do ćwiczeń innych mięśni ciała. Gdy ujędrniacie je, Wasza figura staje się smuklejsza, a skóra bardziej jędrna. Tak samo jest z mięśniami twarzy. Ich wzmocnienie i ujędrnienie wpływa na jej owal, a także na kondycję i wygląd skóry. Aktywizując poszczególne mięśnie wzmacniacie je, przez co stają się one bardziej sprężyste. Twarz zyskuje młodszy wygląd, skóra staje się bardziej jędrna, napięta i rozświetlona. Wzmocnienie mięśni wpływa także na poprawę elatyczności skóry. A to właśnie jej wiotkość jest jedną z przyczyn powstawania zmarszczek. Trening mięśni twarzy, w połączeniu ze zdrowym odżywianiem i stosowaniem naturalnych kosmetyków jest skutecznym sposobem na opóźnienie pojawienia się pierwszych zmarszczek lub zmniejszenie widoczności już powstałych.

Jaki uprawiać jogę twarzy? Przykłady ćwiczeń

Do wykonywania ćwiczeń konieczna jest chwila spokoju, by wzmacniając mięśnie, jednocześnie się zrelaksować. Na początku warto wykonywać ćwiczenia przed lustrem, by mieć pewność, że prawidłowo układacie i napinacie poszczególne mięśnie. Dla skuteczności ćwiczeń ważne jest rozluźnienie pozostałych mięśni ciała oraz kręgosłupa, dlatego warto trenować na leżąco.

Ćwiczenie 1. – wielkie O!

To jedno z podstawowych ćwiczeń, wpływające na napięcie mięśni twarzy. Polega na ułożeniu ust w kształt dużej litery O. Wykonując to ćwiczenie, pamiętajcie, by nie układać ust zbyt wąsko, bo może to pogłębić powstające zmarszczki palacza. Uzupełnieniem tego ćwiczenia jest jednocześnie mrużenie oczu poprzez podnoszenie dolnych powiek.

Efekt: Wzmocnienie najważniejszych mięśni twarzy.

Ćwiczenie 2. – Zamrażanie czoła

Poprzeczne zmarszczki czoła, zaliczane są do zmarszczek mimicznych, a więc powstających w wyniku pracy mięśni, odpowiadających za ekspresję. To ćwiczenie umożliwia opóźnienie ich powstawania, a także redukcję już widocznych. Połóżcie rękę na czole, lekko dociskając dłonią skórę, a następnie otwórzcie oczy najszerzej, jak potraficie, bez unoszenia czoła. Wytrzymajcie tak przez 10 sekund, a ćwiczenie powtórzcie kilka razy.

Efekt – Zmniejszenie widoczności zmarszczek poprzecznych na czole i opóźnienie ich pojawienia się.

Ćwiczenie 3. – Mini lifting twarzy

Z wiekiem niećwiczone mięśnie i skóra, w wyniku działania grawitacji, zaczynają lekko obwisać. Mini lifting twarzy w jodze polega na rozciąganiu mięśni i ich jednoczesnym wzmacnianiu. Ułóżcie dłonie w okolicy skroni i czoła, a następnie naciągnijcie skórę i mięśnie twarzy dłońmi. Utrzymajcie pozycję przez kilkanaście sekund i powtórzcie ćwiczenie kilka razy.

Efekt – zwiększenie napięcia i ujędrnienie twarzy.

Oczywiście to tylko przykłady ćwiczeń, które możecie wykonywać. Jest ich znacznie więcej. Jak widzicie, są łatwe i pozwalają się zrelaksować i jednocześnie poprawić wygląd.

Joga twarzy, a kosmetyki

Celem zarówno jogi, jak i kumpli z ekipy FaceBoomowej  jest poprawa wyglądu i utrzymanie młodej skóry przez długi czas. Czemu zatem nie połączyć sił i nie włączyć jogi do swoich codziennych rytuałów pielęgnacyjnych? Wystarczy odrobina samodyscypliny związanej z ćwiczeniami i przyjemność, jaką daje używanie naturalnie działających kosmetyków, byście mogły zaobserwować pozytywne zmiany, które zajdą na twarzy.

Jesteście gotowe na ujędrnienie i młody wygląd bez botoksu czy skalpela? Do dzieła! 

10-zalet-jogi
pielegnacja_skory_latem