Akcja motywacja - czyli jak zacząć ćwiczyć i trzymać się postanowień?

dziewczyna w trakcie treningu akrobatycznego

Akcja motywacja - czyli jak zacząć ćwiczyć i trzymać się postanowień?

„Jeeeest! Dziś poniedziałek- od dzisiaj czas na zmiany! W końcu! Nowy Rok- mogę zacząć wprowadzać w życie moje postanowienia! Dziś moje urodziny- zaczynam zmiany!”

Ile razy powtarzałaś sobie te zdania, żeby następnego dnia znaleźć sobie wymówkę i przestać ćwiczyć? Ile razy obiecywałaś sobie wymarzoną sylwetkę przed wakacjami? A ile razy spełniłaś te złożone samej sobie obietnice ?

No właśnie… tak myślałem. Nie wiń siebie za brak motywacji. Po prostu motywujesz się źle! Zobacz sama jakie to proste. Tak wygląda moja - Motywacja w 10 krokach:

1. Zawsze obiecujesz sobie, że zaczniesz od poniedziałku, urodzin, następnego miesiąca. A co jest złego we wtorku, czwartku? Jeśli tylko masz ochotę- ćwicz! Każdy dzień jest równie dobry żeby zacząć☺ Jeśli potrzebujesz jakiejś konkretnej daty po prostu zaznacz sobie ten dzień w kalendarzu. Najlepiej moim ulubiony kolorem- różowym.

2. Kup sobie ładny strój. Nawet jeśli ćwiczysz w domu- nie rób tego w rozciągniętym podkoszulku. Zawsze będziesz się lepiej czuła w ładnym i wygodnym ubraniu. Zresztą, nie ukrywajmy… ja też lubię na Was popatrzeć.

3. Znajdź sobie partnera do ćwiczeń. Twój pies na pewno chętnie z Tobą pobiega. A może Twoja koleżanka, siostra, mama chodzą na basen, siłownię? Razem na pewno będzie raźniej!

4. Zaczynaj stopniowo. Nie musisz od razu przebiec maratonu ( ja też nie dałbym rady…). Wystarczy 10 min dziennie. A potem powoli możesz wydłużać swoje ćwiczenia.

5. Poznaj swojego wroga. Masz mało czasu? Nie wybieraj godzinnego treningu z Chodakowska. Nie masz pieniędzy? Nie kupuj karnetu golden na siłowni. Zawsze znajdzie się jakaś alternatywa.

6. Zrób sobie energetyczną playlistę. Wybierz swoje ulubione piosenki. Ważne żeby były rytmiczne i energetyczne. W rytm muzyki wszystko idzie łatwiej.

7. Nie zakładaj natychmiastowych efektów! Nie jesteś zupką instant, żeby zmienić się w mgnieniu oka. Małymi kroczkami też dojdziesz do celu. Jeśli potrzebujesz widzieć efekty, rób sobie codziennie zdjęcia. Patrząc na siebie „trochę z boku” szybko dostrzeżesz różnicę!

8. Wybieraj tylko takie ćwiczenia, które sprawią Ci radość. Panuje moda na basen, a Ty boisz się wody? Nie męcz się. Może jogging okaże się sportem dla Ciebie. Koleżanki chodzą na zumbę, a ty nie lubisz głośnej muzyki? Może yoga? Jest tyle możliwości!

9. Ciesz się każdym dniem i kochaj siebie. Jeśli będziesz się czułą dobrze sama ze sobą Twoje ciało też będzie coraz piękniejsze.

10. I na koniec pamiętaj, że ćwiczenia to nie wszystko. Ważna jest też właściwa pielęgnacja. Nawet najlepiej zbudowane ciało nie będzie się ładnie prezentować, jeśli skóra będzie wysuszona i szorstka.
Ale tu zawsze masz mnie. Do zobaczenia!

buldog francuski i akcja społeczna z fundacją
kobieta czytająca książkę w wannie